Email and user icon,sign,symbol marketing or newsletter concept, diagram.Sending email.Bulk mail.Email and sms marketing concept. Scheme of direct sales in business. List of clients for mailing

רוצים שהדוא"לים שאתם שולחים לא יחסמו ?

סובלים מחסימות של דוא"לים שנשלחים אליכם? סביר להניח שהדבר נובע מפגמים ברשומות ה-DNS שלכם או של מי ששולח אליכם דוא"ל ופגמים אלו גורמים להודעות להזדהות כספאם (דואר זבל). מדוע? מאחר ובניסיון להלחם בתופעת הזבל הוגדרו באינטרנט מספר כללים מקובלים להבטחת זהותו של השולח שכן פעמים רבות הספאמרים עושים שימוש בכתובת בדויה – בעיקר כשמדובר בהונאות ועקיצות. על מנת לעמוד בדרישות יש לוודא קיום מספר אלמנטים ברשומות ה-DNS של הדומיין שלכם או של מי ששולח אליכם/ן על מנת להמנע מאי נעימות :

1) Reverse DNS – זוהי רשומה שמגדירה אצל ספק האחסון/אירוח שלכם כי הכתובת שממנה השרת שלכם פועל אכן מקושרת לשם הדומיין. באופן דומה ששם דומיין abc.com מקושר לכתובת 1.2.3.4 הרי שההיפוך צריך להתקיים גם כן והכתובת 1.2.3.4 צריכה להצביע בין היתר על abc.com. אם לא – הרי שמישהו פה מתחזה….

2) SPF – אלו הגדרות שיש להגדיר בשדה TXT של ה-DNS המגדירות מי מורשה לשלוח מייל בדומיין (איזו כתובת שרת) ומי עוד מורשה לשלוח ב. הגדרות אלו מסייעות להגביל אפשרות משלוח דואר רק לשרתים מורשים.

3) DMARC – אלו רשומות עזר המגדירות כיצד להתמודד עם דואר החשוד כזבל ומהי המדיניות הארגונית לטיפול בזבל. רשומות אלו גם חשובות לנושא הטיפול וההתמודדות עם ספאם.

4) Blacklist – עליכם לוודא שהכתובות שבהן נעשה שימוש בדומיין שלכם או בשרת הדואר שלכם אינן מושחרות (כלומר כאלו שנתקבלו לגביהן תלונות רבות). תופעת ההשחרה מאוד נפוצה היות ומרחבי כתובות שמקבלים כיום מספקיות האינטרנט היו פעמים רבות בעבר בשימוש ספאמרים וכן נפוצה בעיית ההשחרה כאשר הנכם מתארחים אצל חאפר המארח בשרת שיתופי זבלנים ומפיצי ספאם ואז גם אתם סובלים מההשחרה של הכתובות ומאוד קשה להתשחרר ממצב זה. מומלץ מאוד לבדוק האם הכתובות שלכם מושחרות ואם כן, לפעול מיד שכן פירוש הדבר חסימה קשה של דוא"לים שתשלחו.


כמובן שלקוחותינו שלנו ומערכי הדוא"ל שאנו מספקים אינם סובלים מתופעות אלו אך אנו נתקלים רבות בדוא"ל שנחסם המגיע ללקוחותינו עקב אי הקפדה על כללים אלו. כדאי לדעת ולהקפיד.